آموزش بیسیک
نوشته شده توسط : امیر
موزش كار با فايلهاي Resource و برنامه Resource Editor

 

 

حتما براي شما هم پيش آمده است كه بخواهيد فايلي را كه برنامه شما از آن استفاده مي كند از چشم كاربر پنهان كنيد و فايلهاي مورد نياز برنامه را به فايل اجرايي برنامه بچسبانيد .

راه حل اين كار استفاده از فايلهاي Resource يا به اختصار Res است . اين نوع فايلها مي توانند فايلهاي شما را درون خود نگه داري كنند و در صورت نياز آنها را به شما تحويل دهند .

 

براي كار كردن با فايلهاي Res در ويژوال بيسيك بايد از برنامه VB Resource Editor استفاده كنيد براي فراخواني اين برنامه وارد منوي Add-Ins شده و گزينه Add-Ins Manager را برگزيند تا كادر محاوره اي به شكل زير باز شود :

 

 

                 

 

از اين كادر براي افزودن برنامه هاي كاربردي ارائه شده همراه ويژوال بيسيك در زمينه برنامه نويسي استفاده نماييد . طبق شكل گزينه VB 6 Resource Editor را انتخاب كنيد و از قسمت Load Behavior  تيك گزينه Loaded/Unloaded را بگذاريد و در پايان بر روي OK كليك كنيد . حال اگر وارد منوي Tools شويد مشاهده مي كنيد كه گزينه اي به نام Resource Editor به آن اضافه  شده است بر روي آن كليك كنيد تا برنامه

 VB Resource Editor به شكل زير اجرا شود :

نویسنده:مجتبی عزیزی  ..گرفته شده از لینک یکی از دوستان

 

                      

 

 همانطور كه در شكل نشان داده شده است با استفاده از گزينه آخر CUSTOM مي توانيد هر فايلي را كه مايليد به فايل Res خود اضافه نماييد . اگر فايلي را اضافه نماييد مشاهده خواهيد كرد كه به جاي نام فايل شماره اي نمايش داده مي شود كه فايل شما با اين شماره شناسايي مي شود و براي دسترسي به فابلها بايد شماره آنها را بدانيد . پس از اضافه كردن فايلهاي مورد نظر خود با استفاده از گزينه Save فايل Res ايجاد شده را در محلي

( ترجيحا كنار فايلهاي پروژه ) ذخيره كنيد اين فايل پس از كامپايل برنامه به فايل اجرايي مي چسبد و ديگر اثري از آن كنار فايلهاي برنامه نخواهيد يافت .

 

براي استخراج فالهاي درون Res روشهاي زيادي وجود دارد اما ساده ترين روش نوشتن فايل به صورت باينري است كه با يك مثال آن را انجام مي دهيم:

 

برنامه زير يك فايل با شماره شناسايي 101 را از درون فايل Res مي خواند و درون ريشه درايو  C  قرار مي دهد :

 

Dim file() As Byte

file = LoadResData(101, "CUSTOM")

Open "c:1.pdf" For Binary As #1

Put #1, 1, file()

Close #1

 

حال مي توانيد از فايل خود به هر نحوي كه مايليد استفاده كنيد . براي اينكه از چشم كاربر فايلهايتان را مخفي نگه داريد مي توانيد آنها را درون پوشه  Temp ويندوز قرار دهيد و پس از تمام كارتان فايلها را پاك كنيد .




:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 3 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: